mandag den 24. januar 2011

Vil vædde på at der er tandmærker i mit tastatur når jeg går hjem idag

Jeg er så skidesur idag, at den sorte sky over mit hoved er begyndt at varsle min ankomst to minutter før jeg træder ind ad døren. Det er ikke tordenrumlen, der kommer ud af den. Det er snerren.

Egentlig er det ikke fordi jeg har noget at være sur over, som sådan, for jeg har det jo godt. Jeg fejler ikke noget, har et godt job, familien har det fint, der er tag over hovedet og mad i køleskabet.

Men for satan i hele hule helvede, hvor er andre mennesker bare irriterende.

Jeg KAN ikke forstå, hvorfor de ikke bare lader være. Det går over min forstand, at der ikke er en dommer, der snart dømmer nøl. Det går over min forstand, at man må ha lov til at råbe højt igennem lokalet og tale med mad i munden. Det ryger lige i flossede nervespidser, når nogen siger 'ligger' og mener 'lægger' OG i samme sætning siger 'handle ind', når det fandeme hedder 'købe ind' eller 'handle'.
MÅ radioavisoplæsere have lov til at sige 'at det koster kassen at have xx kørende' for at udtrykke, at omkostningerne ved xx er høje og hvorfor... hvorfor... kan gamle mennesker ikke finde ud af at dreje af i deres biler? Hvor stor venderadius kan en Mazda Møgspand have?

Desuden pisser det mig så gevaldigt af, at nogle af de der 'andre mennesker' mener at vide, hvordan jeg har det.

Hvordan kan de det, spørger jeg bare?

Jeg sidder jo bare og filer mine hjørnetænder i et hjørne, fordi jeg er fysisk træt og mentalt udmattet og skidesur, mens De, Der Ved Bedre har hele hovedet inde i noget arbejde på en skærm og kigger op et millisekund og har stillet en diagnose. Sikkert baseret på en erfaring med en fjern moster, der havde samme blik i øjnene.

Med den hast, diagnoser åbenbart kan stilles (og patienters egne forklaringer kan ignoreres) kan jeg virkelig ikke fatte, at der er så lang ventetid hver eneste gang, jeg frekventerer en læge.

Er der nogen, der ved om det er mandag?
 

6 kommentarer:

  1. Jeg synes lige at du skal ligge dig lidt ned ;-)

    SvarSlet
  2. Jeg har brugt formiddagen i børnepasserrummet i Busgaden. Pissefrøs, fordi jeg nåede at klæde om, men ikke at træne, inden ungen gik amok, så sad i korte bukser og gennemblødt t-shirt (glemt ammeindlæg), skæv i skærmen af træthed, klam af helvede til fordi jeg - som den eneste ammende kvinde i verden, åbenbart - har fået menstruation SELVOM jeg ammer (ja. Jeg skrev det. Menstruation. Fucking sue me, world!) og tudede om kap med barnet.

    Fik jeg sagt, at min jakke gik i stykker, da jeg skulle afsted?

    Jeg tror, at det er mandag.

    SvarSlet
  3. Du er en vred ung dame, hva?

    SvarSlet
  4. @Søren. Jeg ved hvor du bor.
    @Linda. Fuck, for en megamøgdag. Sætter mine småirritationer i relief. Jeg synes nu stadig du er en laber, klog snitte, selv om mandagen.
    @anonym: Nej til det hele :)

    SvarSlet
  5. Folk ER bare latterlige. Jeg var ved at skrive, at du bare skulle vænne dig til det, men det gør man bare aldrig, vel?

    SvarSlet
  6. frøkenen: Nogle dage kan man bedre lade som om man ikke ser spasserne, men vænne sig til det? Jeg tvivler.

    SvarSlet

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...