onsdag den 19. januar 2011

Dumhedsdrop for alle licenspengene

Jeg kan godt lide at høre radio og selvom jeg ved, jeg er i overhængende fare for at blive mobbet tykt af eventuelle medpassagerer, så hører jeg helst P1 eller P2 når jeg kører bil.

Fordi P3 er så hjernelammende underlødigt og dumt indimellem. Jeg er ikke en af dem, der hader på Snebolden fra Profeten og Lillebror, for han er den mest geniale af dem alle sammen. Manden bag udsagnet: De Eneste To er De Radikales svar på Nik & Jay.
Hvabehar.

Men da jeg satte propperne i ørerne for at få produceret noget arbejde her ved skrivebordet og fik P3 direkte i øregangen opdagede jeg for sent, at transmissionen gik den anden vej i fuld duplex. Intelligens og handlekraft blev simpelthen suget ud af mig hurtigere end en Gjellerup-tyv kan suge benzinen fra en anden bil og over i sin BMW.

Ellers havde jeg nok skiftet kanal noget før. Og undgået at høre, hvordan dumheden holdt ligegyldighedskongres inde hos Adam Duvå Hall i Formiddagen på P3.

Hvad sker der for 111? (læg det årstal du er født sammen med den alder, du får i år (altså det tal du fylder i 2011) og se det blive til 111. I mit tilfælde er det 72+39. ). Ja, ja... men hvad sker der for dem, der ringede ind?

Det var dumhedens, påståelighedens og fordrukkenhedens milits, der havde samlet sig i en knibtangsmanøvre om telefonlinerne til æteren. Brødre, foren jer! Skål! Det er jo logik. Ja, men så hold da kæft, når det er så logisk at ens fødselsår + den alder man har i et givet år giver ... tadaaaa... de sidste to cifre i det årstal man lever i. 

Og studieværten sad og lavede klartone mentalt. Emnet havde virkelig også været udtømt længe.

Sys Bjerre passede forbløffende godt ind i temaet, da nogen i ren afmagt må have trykket på musik-knappen.
  

3 kommentarer:

  1. Helt nøjagtigt sagde snebolden at De Eneste To var de Radikales svar på Nik & Jay :-).

    SvarSlet
  2. Finurligt...det med De Eneste To :)

    SvarSlet
  3. Nej, nej, nej - lige en noget forsinket kommentar. Snebolden sagde: "De Eneste To er de kulturradikales pendant til Nik og Jay".

    Ikke direkte noget med de Radikale at gøre, selv om mange radikale givetvis er kulturradikale :-)

    SvarSlet

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...