søndag den 5. juni 2011

Jeg har vundet i Lotto

WOOOP!

Mens jeg åbnede mailen, nåede jeg at tænke på, hvordan jeg ville bruge de mange millioner.
Ud over at købe alle småtingene som to mountainbikes, en is til alle blog-læserne, et års fri til at skrive den der bog og et hus i Risskov, så vil min største og første gerning være at ringe til bankmanden, lade ham tale sig tør og så meddele ham, at jeg agter at købe ikke en, men to Range Rover Sport.

Bare for at høre ham tabe en knastør kæbe ned på bordet inden jeg fortæller ham, at han kan droppe de sidste våde drømme om gebyrer.
Pufff... Lyden af en bankmand, der forstøver. Imploderer.

Vi har lige nu ikke råd til at købe en fornuftig stationcar (OK altså den stationcar, som vi har udset os), selvom vi sælger begge vores biler og køber 1, som kan holde til at køre de mange kilometer, som to fuldtidsansatte rådgivere kan tilbagelægge og som manden kan have sine lange ben i.
Ifølge bankmanden, ihvertfald.

Jeg ved, at der sidder studerende derude, folk med kun 1 indtægt og måske også en væsentligt lavere indtægt end min som tager sig til panden og tænker, at jeg er sindssygt forkælet.

Bilerne er vores arbejdsredskaber,  så 1 bil  er faktisk kun en mulighed så længe jeg er på barsel.
En bil mindre er også en nødvendighed når jeg går på barsel, for man bliver ikke millionær af barselsdagpenge. 

Jeg må vente med at høre lyden af forstøvet, belærende, fyret bankmand.
Indtil da kan jeg passende afgøre, hvordan jeg skal feste vildt, uhæmmet og saliggørende.
For 41 kroner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...