søndag den 12. december 2010

Om universet og Sweet Sinner-jakken

Jeg møder min bankmand en gang om året, fordi jeg har bank oppe i det kolde nordjylland.

Den årlige state-of-the-nation-samtale er sjældent noget, jeg glæder mig til, men heller ikke noget, jeg hader. Det er et nødvendigt onde og trods alt er mit forhold til min bank langt bedre nu, end da jeg var studerende og min bankdame havde halvbriller og en holdning til at man sagtens kunne både leve og spare op af en SU.

Det ender stadig med at jeg går fra banken med en 'ja, jeg vil gerne stramme op og tage mig sammen. Nu GØR vi det sgu, Woohaaa'

Denne gang var mærkelig, for jeg forhandlede mig frem til at kunne sætte penge ekstraordinært af til at købe den dunjakke, jeg har drømt om siden jeg prøvede den første gang (for to uger siden). Den koster lidt flere tusinde kroner end jeg sådan lige ville give for en vinterjakke, der ikke er kontor-brandet, men den hørte bare til på mig, kunne jeg mærke.

Jeg blev ligefrem opfordret til at købe den.
(indsæt selv WTF-ansigtsudtryk)

Noget tydede på, at universet var ved at flytte om, for at høre en bankmand sige det uden samtidig at række et lånedokument til underskrift frem var ...  ikke normal praksis. Jeg skylder stadig mange penge væk, altså og jeg var både chokeret og überbegejstret over at have udsigt til drømmeobjektet.

Hele vejen tilbage fra det kolde nordjylland og til skibutikken sad jeg og hundefrøs mens jeg krydsede fingre for, at de ikke havde solgt det ene eksemplar, de havde i medium.

Jeg fik jakken. Tog den på og beholdt den på. Nåede at demonstrere, at man sagtens kunne tage en lur i den på sofaen.
Dagen efter var sneen væk.

Tak alligevel, univers. Keep it up...

2 kommentarer:

  1. Du får meget brug for den jakke fra i morgen! Det bliver pissekoldt! Godt handlet! :)

    SvarSlet
  2. Tillykke med jakken og med at du har universet på din side! :-)

    Kh
    Lene K

    SvarSlet

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...