mandag den 21. februar 2011

hvalgymnastik

Så så man lige mig på dybt vand. Lene til graviditetstræning, som er overraskende hårdt. Og svært.

Jeg har trænet rimeligt meget siden jeg var 15. Alt fra Taekwon-do til spinning, som jeg har kørt i over 15 år. Jeg har cyklet, løbet maraton og er heller ikke fremmed overfor yoga og boldtræning.
Men for satan da, hvor er det svært at løfte venstre ben mens man laver en ud af tre forskellige knibeøvelser.

Måske er det hjernen, der nægter at komme overens med de der knibeøvelser, for ærligt talt kræver de så meget opmærksomhed at mit fjæs bevæger sig med i akavede udtryk og jeg er ikke helt sikker på at jeg gør det rigtigt.

Jeg har aldrig gået til knibeøvelser og at lave dem på tælling mens man sidder tungt på en lille blød bold er til at få krampe i hovedet af.

Og så er der lige det med at være skabt af runde cirkler overalt.

Folk er søde. Alle siger, at jeg ser godt ud som gravid og at jeg ikke ser ud til at have taget særligt meget på, men at være præsenteret for sit eget spejlbillede i spandex, hvor bukseelastikker ser ud til at markere diagonaler i alle cirklerne og samtidig have udsigt til maver, der har vokset lige så længe som min, og som kun er en diskret lille bule under navlen, mens min t-shirt stumper og blotter en halvmåne af hud er bare ikke...  altså... det er ikke lige det, jeg er vant til.

Jeg tror, helt personligt, heller ikke at det har tjent min spejlbillede vel at jeg egenhændigt og uden hjælp har konsumeret 1 pose vingummi, 1 pose kattepoter, 2 stykker kage og 12 miniskildpadder indenfor det seneste døgn. Og skyllet efter med 2 cola med sukker.

Seriøst... selv uden sukkerhjælp bliver jeg stor. Jeg bliver en hval. Jeg bliver en af de hvaler,  der vralter rundt med vand i benene og gisper.

Der var en deltager idag, som så ud som mig. Hun var totalt overskudsramt og havde pæne ben. Og så var hun bare lige ca 5 måneder længere henne end mig.
Den slags skulle gå på hold for sig selv.

5 kommentarer:

  1. Hørt! Jeg tog 20 kg på! Min veninde 8. Hun lignede en, der havde taget 2 gange aftensmad. Jeg lignede en, der havde spist resten. (Af supermarkedet! + ansatte!) Med elefantfødder der ikke engang kunne være i klip klappere, og ødemer op til knæene. Det er feje hold at være højgravid om sommeren! (Men derudover er det klart det smarteste at føde i august/september-agtigt! Kun fordele du!)
    Og søde Lene. Spis og nyd det! Det er jo I VIRKELIGHEDEN babyen der kræver chokoladen, så du ville næsten være lidt tarvelig, hvis du lod være! ;) Stress ikke over de ekstra kilo, dem smider du igen!

    SvarSlet
  2. Jeg har hørt man SKAL spise for tre? Nej? Personligt syns jeg alle gravide er et studie i smukhed. Basta.

    SvarSlet
  3. Men nu har jeg nærmest lige set dig, og du er SMUK! :)

    Ps. jeg er RASENDE idag, så det blir værst for dig selv hvis du siger mig imod ;o)

    SvarSlet
  4. @frøkenen: Det er garanteret også baby som slet ikke kan tænke på andet før den får en kold cola. Personligt så jeg det som en fordel at kunne gå i klip-klapper til sommer. Hvordan kan man ikke passe dem?

    @prophecy og lille t: Altså... ok. Så. Jeg tør jo ikke andet end at rette ind nu, selvom jeg synes det er noget tarveligt at man ligner en af drankerne ned fra Hjorten iført T-shirt. Men... jeg tør ikke sige nogen af jer imod og slet ikke lille t. Det skulle være frygtindgydende de dage, hvor der er raseri i luften. Har jeg hørt. Ude i byen.

    SvarSlet
  5. Hedebølge + højgravid = elefantfødder på den groveste måde! ;)

    SvarSlet

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...