torsdag den 17. februar 2011

Ass-time

Der er et begreb, som jeg lærte at kende for ikke så lang tid siden. Det giver totalt mening.

Det hele handler om, at man ikke kan forlænge sin arbejdsdag uden samtidig at øge mængden af uproduktiv tid, hvor man bare sidder på sin dertilindrettede og intet laver ud over at se ud som om man laver noget: Tid på røven. Ass-time.

Igår havde jeg fyldt hele min dag med arse-time. På den engelske måde: Blegt og med en trang til pomfritter og ironisk distance.

Det var der gode grunde til (og utroligt mange tak for alle jeres mails, sms og kommentarer igen). En af dem kunne være, at jeg er i omstændigheder, som vi siger, for jeg har lagt mærke til at klokken ikke slår mere end 14 før min krop erklærer ass-time.
Mental frakobling mens kroppen agerer sort hul og suger al energi til sig uden at det er synligt for nogen som helst hvad den energi bliver brugt til.

Det stresser mig helt tosset at jeg ikke bare kan løse mine arbejdsopgaver.

Underligt nok har jeg haft det fint de første 4 måneder. Det er lige så underligt, at jeg lige nu faktisk gerne vil høre sætninger som 'det går over igen' eller 'Bare vent, det bliver meeeeget værre'.

Skal bare lige vide om jeg ligesågodt kan slæbe sækkestolen hen til skrivebordet, så min røv ikke bliver så belastet af al den ass-time.

  

6 kommentarer:

  1. Jeg synes, det svinger op og ned gennem graviditeten. Nogle gange er man så smadret, at man ikke engang orker at sidde på sin flade, og andre gange er man fuld af pep. Okay måske ikke pep, men lidt mere energi i hvert fald ;)

    Hvornår har du termin Og ved du/vil vide kønnet? Det er spæææændende!!!

    SvarSlet
  2. Jeg er sat til den 28. juli :)
    Ja, jeg vil gerne vide om det er en dreng eller en pige, men jeg ved ikke rigtigt om jeg vil offentliggøre resultatet... Lige nu vil jeg gerne vide det for at forberede mig selv. Jeg er sikkert klogere på den del inden jeg skal scannes midt i marts.

    SvarSlet
  3. Ihh altså! Jeg er næsten helt misundelig! Det der baby-noget... Man bliver afhængig.. :)

    Og jeg sætter alle pengene på en dreng! Jeg er sikker! :)

    SvarSlet
  4. Med min den første, blev det kun værre og værre for mig. Med den anden var jeg arbejdsløs, og så giver det ligesom ingen mening at diskutere om jeg nåede mine arbejdsopgaver ;-)

    Men det er jo forskelligt hvordan vi reagerer. Jeg kan huske at jeg var i min fjerdeårspraktik på lærerseminariet, og jeg skulle undervise noget der minder om sølle fem (FEM!) lektioner om ugen. Jeg kunne simpelthen ikke mande mig op, for jeg var bare så GRAVID inde i mit hoved og synes alt der havde med det at gøre var meget mere spændende.
    Men vi er ikke alle ens.
    Min veninde læste og gik til eksamen (nærmest med veer) - for hende var det ikke noget problem at fokusere ...

    Såååå du er vist ligevidt nu!
    Sorry...

    SvarSlet
  5. @frøkenen: Det kan godt være, at vi skal til at oprette væddemål. De fleste mener, at det bliver en dreng. Jeg er ikke selv overbevist, kan jeg lige så godt sige :)
    Bets are on. Senere kommer en navnekonkurrence, hvor man kun må foreslå sit eget navn en gang.

    @Anne Lotte: Altid godt at høre om andres erfaringer, så jeg er da videre. Tak :)

    SvarSlet

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...