fredag den 4. februar 2011

... Alternativt et BabySam-tilhold

Nu har jeg været gravid i nogle måneder og selvom der både bliver klappet mave og udvidet livmål og mine bryster efterhånden er så imponerende at jeg overvejer at vise dem frem eller tage billeder af dem til brug for plastikkirurgen, så har jeg ikke rigtigt forstået, at det er mig, der er gravid.

En gang imellem kan jeg faktisk godt blive lidt i tvivl om jeg faktisk bærer rundt på et liv. Og det er frygteligt.

Der er dog et tegn, som jeg giver graviditeten skylden for, ligesom nogle kvinder bruger deres PMS som undskyldning for utroligt hysteriske handlinger. Min mute-knap, der tidligere var noget rusten og ofte satte ud er nu helt faldet af tastaturet. Jeg kommer til at sige ting, som jeg virkelig burde have ladet blive ved tanken. 

Som nu fx i BabySam, hvor jeg entrerede da jeg havde overbevist mig selv om, at det nok var det sidste udsalg, de ville holde inden sommer. Og dermed inden tiden hvor Alting Bliver Anderledes.

Jeg gik til kassen, hvor jeg ud over at skulle betale for to sengesæt nedsat med 75% også lige skulle høre til leveringstiden på barnevogn.

'Du skal regne med 12 uger', svarede damen med de gennemsigtige øjne. 'Hvornår skal du... altså... hvornår kommer... æhm...  ... ... altså.....'. 
'Jeg har termin den 28. juli', kom jeg hende til undsætning.
'NÅ! Men så skal du da også til at skynde dig at bestille hvis du skal nå det!' Hun så ud som om hun udstyrede sine sætninger med mange flere udråbstegn end jeg lige har givet hende, mens hun scannede mine varer.

'Du får dem jo næsten gratis!', mente hun. Hvorefter min mund svarer

'Nej, det gør jeg ikke. Men selvfølgelig ser det sådan ud for en, der ikke kan sammenholde barnets leveringstid med barnevognens leveringstid, selvom alle forudsætninger for beregningen er lagt frem på bordet. 
Det giver også glimrende forklaring på, hvorfor denne butik har et rygte som den BabySam i Jylland, der er klart mest uvillig til at give rabat. Det må jo skyldes, at I regner på en anden måde end resten af de forretningsdrivende. I VERDEN.'

Tror nok lige, at jeg fik startet en god debat om rabatgivning i BabySam-kæden der. Jeg sætter en blank femmer på, at jeg nu har meget større chancer for at få min Oddervogn billigere.
   

3 kommentarer:

  1. Gnæk gnæk gnæk!! Vil du med mig i Magasin næste gang jeg skal tale med snobbede ekspedienter?? Lyder til din og min kæft går ok i spænd og jeg er ikke engang gravid :-)

    SvarSlet
  2. Jeg tror, din tunge er skarpere end min. Du har øvet dig og jeg er først lige begyndt på at sige det højt, det jeg tænker :) - og jeg skammer mig faktisk stadigvæk lidt.

    SvarSlet
  3. Jeg øver mig stadig kun lydløst og forsinket, men glæder mig til jeg en dag bliver modig nok til at lade det slippe ud.

    SvarSlet

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...