tirsdag den 25. oktober 2011

Regner med mange invitationer til at spille Wordfeud nu. Der er lette sejre at hente

Jeg har gang i flere bøger. En af dem er min barnevognslæsning, for det er en krimi i paperback, så den kan jeg holde med en hånd.
Den anden er et digert værk, en semividenskabelig redegørelse for, at mødre ikke får ammehjerne og bliver dumme, men faktisk bliver klogere og mere egnede til at håndtere alting på en gang. Muligvis er den så tyk, fordi pointerne skal gentages så mange gange, at selv nybagte mødre fatter det.

Forfatteren skriver, at det kun er forbigående, at man har babytunnelsyn og ikke kan huske hvor man lagde sine nøgler eller huske hvordan man staver til Mississippi og hun skynder sig at hævde, at det er sådan, fordi det er nødvendigt at have fuldt fokus på sit spæde barn og at alt andet for en tid bliver trængt ud i periferien.

Nu gad jeg så bare godt vide, hvor længe det tunnelsyn varer. Jeg synes, jeg kan mærke, at det bløder lidt op i kanten efterhånden, men jeg er stadig pisseligeglad med naboens hæk (til den anden side, altså) og gider for tiden kun at se fjernsyn, hvis det er noget med Vild med Dans. Ret nederen. Efterhånden savner jeg at kunne give udtryk for, at der bor andet end børnesange og bleskift inde bag min pandebrask. 

Min svoger er tysk og jeg har læst tysk, men da han forleden spurgte om jeg eventuelt skulle have bare et lille stykke sukker til hans kaffe, med den mest udsøgte høflige konjunktiv, så poppede der ikke rigtigt noget fornuftigt ind i min hjerne som svar. Bevares, jeg svarede da, men jeg blev ved med at høre 'über die Grenze fahren' for mit indre øre.
Stærkt forstyrrende.

Min (anden) søster skrev igår og spurgte om jeg ikke lige kunne hjælpe med at samle flere indscannede dokumenter til en fil. Hvorefter min hjerne gik på klartone.
Seriøst...  min intelligens må gerne begynde at vende tilbage.

Jeg sutter også seriøst til Wordfeud for tiden. Det kan ikke blive ved med at være sjovt.

2 kommentarer:

  1. du kan spille imod mig, så lader jeg dig vinde :)

    SvarSlet
  2. Hm. Fair nok. Du kommer til at anstrenge dig.
    Jeg spiller lidt on-off pga babyprogrammet: Bruger LeneF

    SvarSlet

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...