onsdag den 29. september 2010

Politisk korrekt-fan? Kom lige igen i morgen, så...

Det er slet ikke så slemt, sagde jeg til hende efter at hun havde sagt, at hun overvejede at flytte til mit kvarter, men havde opgivet tanken igen. Hun syntes simpelthen at der var alt for mange indvandrere, da hun var ude og kigge på området.

Det er ikke så slemt, gentog jeg for en sikkerheds skyld. Og vist mest for min egen skyld. Der er ikke mange tyrkiske familier her (set i forhold til Gellerupparken) og de er godt integrerede (2 af dem).

Faktum er, at jeg også synes her er for mange tyrkere, her i mit unge-børnefamilie-paradis. Der er langt flere danske, velstillede, velfungerende børnefamilier end der er tyrkiske familier i det hele taget. Vi er 493 husstande og 20 af dem er tyrkiske.  De er meget synlige.

Jeg ved godt, at jeg ikke er politisk korrekt, når jeg skriver dette her og jeg vil med det samme sige, at det heller ikke er min ambition at være det. This is stating the obvious.

De tørklæder, der skulle sløre kvindeligheden og skærme for mandeøjne, tiltrækker opmærksomhed.

Børnene løber selv rundt på trafikkerede veje og flytter sig ikke nødvendigvis for bilerne. Deres forældre er ikke i nærheden. Det, der gør det synligt er, at børnene har en anden døgnrytme end deres danske jævnaldrende og derfor kan de huje rundt til klokken 22.30 på hverdage. Også min to-årige nabo.

Der er mange biler, hvor tyrkerne bor. Og der er mange gæster, der kommer kørende i biler. Biler i tomgang og biler der er parkeret uden hensyn til andres matrikelgrænser eller mulighed for at færdes.

De tyrkiske beboere i mit kvarter færdes altid i flok. Kvindeflokken, børneflokken, gruppen af unge mænd og troppen af ældre herrer. Det er deres kultur. Det er desværre også det, der gør, at potentielle huskøbere kører igen og synes, her er for mange indvandrere.

Det er ikke så slemt, gentog jeg lige for en sikkerheds skyld og forsøgte at holde fokus på min gode have, det unge kvarter og mit hus, som er helt perfekt til mig.
Fik hverken overbevist hende eller mig selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...