mandag den 25. juni 2012

Jeg har også vugget en liter mælk idag

Så sidder jeg her med varm kaffe. Jeg ignorerer fuldstændigt at opvaskeren skal tømmes og tøjvasken skal passes, fordi jeg kan.
Så... jeg drikker kaffe, der er varm mens Aksel er i vuggestue og hunden snorker tilfreds med hovedet på mit lår.

Det er sådan cirka første gang i 11 måneder, at jeg gør det på den langsomme måned. Ikke fordi jeg ikke har siddet ned og drukket kaffe, men fordi jeg aldrig har vidst, hvornår sirenen ville lyde igen, har jeg drukket kaffe på asbest-hals-måden ved at kyle koppens indhold i svælget på vej ned i sofaen eller ved at drikke en halv mundfuld og se resten blive kold fra der hvor jeg blev kaldt hen.

Noget i mig er temmeligt langsomt i opfattelsen, for jeg har lige været en tur forbi den åbne havedør, hvor jeg gik i tysse-spasmer og viftede med pegefinger af anlægsgartneren, der larmede med sit nye maskineri.
Uden at have en barnevogn indenfor pegevidde.  Kun kaffe. 

3 kommentarer:

  1. Mmmmmmm, jeg forestiller mig lige roen, nå nej, det kan jeg ikke, ikke endnu, men jeg ved dagen kommer engang :-)

    SvarSlet
  2. Jeg håber også, der snart falder ro på - det er ikke helt faldet på plads endnu her, men chancerne er gode, selvom ro er noget andet end før jeg fik barn. Er du ved at trænge?

    SvarSlet
  3. Åhhh hvor lyder det skønt! Jeg husker det med glæde!

    SvarSlet

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...