mandag den 22. august 2011

Når kvinder holder mund

Jeg kender mange damer, der snakker. Nogle har mere temperament end andre, nogle har stærkere holdninger end andre, men fælles for dem er, at de snakker eller skrive-snakker.

Flertallet af dem er langt bedre til at holde kontakt og informere om, hvad de tænker og gør end jeg er. Men jeg tror, at vi har en ting til fælles: Når vi tier stille over længere tid, bliver folk bange.
Med rette.

Når jeg tier stille over længere tid, kan det skyldes tre ting:
1: Jeg går og tænker på noget, som jeg ikke ved hvordan hænger sammen. Noget, der involverer følelser og skæld-ud.
2: Jeg er vred, ked af det eller såret. Og siger ikke hvad jeg tænker.
3: Jeg er syg eller i fødsel

Det sidste sker ikke så tit.

Problemet er, når det ikke er mig, der er stille, men en af de andre. Tænk, hvis hun er lige så passiv-agressiv som mig.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...