søndag den 13. januar 2013

Snuden i sporet

Prøv lige at høre her, X-faktor.  Eller som vi siger i Århus med Å: Pråliåhøhææær:

Det dur altså ikke. I skal ikke sende Rudolf videre fordi han er over 80, når manden ikke kan synge de sange, som bor i x-faktorprogrammet, vel? Det er ikke hans scene.
I skal eddermame heller ikke sende hende pigen videre, hvis mor er død af kræft efter 5 års sygdom, fordi hun har den historie at fortælle. Send hende videre, hvis I mener, hun kan synge, fandeme ikke fordi hendes mor døde af kræft.
Gu er det synd for hende, Gu er det en møguretfærdig lortesygdom, men hold jer nu til sagen og lad være med at blive til Århus Onsdag med ugens krøbling på forsiden.

Jeg kastede lidt op i munden. Helt uden hjælp fra kemo.

Undskyld. Jeg kan bare ikke holde det ud. Måske også fordi jeg ikke kan holde ud at blive mindet om at man kan dø af cancer.  Og slet ikke fredag i den bedste fortrængningssendetid.





2 kommentarer:

  1. Åh ja - jeg kuller også fuldstændig ud over sådan noget. Det er altså ikke et talent at kunne diske op med en diagnose, så da jeg forleden hørte i radiaoen om en eller anden, der mente det var meget vigtigt at oplyse om, at han havde ADHD, hidsede jeg mig voldsomt op. Jeg hørte faktisk ikke resten af indslaget, pga. min skælden og smælden om, at det var aldeles irrelevant om han led af "vævefejl i kysen eller manglede højre ben fra under knæet" - enten kan han synge eller også skal han sendes hjem.

    SvarSlet
  2. præCIS! Lige netop pointen.
    Jeg mener... ham der kom ret langt sidste år- og som forresten havde ADHD- han kom så langt fordi han sang på den der luftige specielle måde, som stadig gør hans version af Bulletproof til bedre end originalen. Gutten med ADHD iår var en gut med ADHD og en historie at fortælle, men ikke dygtig og fuldstændigt ude af stand til at fortolke andres materiale. Belinda, du får et ja herfra.

    SvarSlet

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...