torsdag den 17. marts 2011

Derfor vil Københavnerne ikke til Århus. Tarvelige tøsedrenge. Bødepugere.

Jeg ved det bare. Det sker hver eneste gang.
Ikke hver gang, men hver eneste gang jeg kører til København, får jeg en bøde.

Oftest har det været p-bøder. Jeg parkerer ikke med vilje ulovligt, men der er noget med byen, der gør at parkeringsbetjentene flytter skiltene eller bare stiller nogen der, hvor jeg sværger at der ingen var, da jeg placerede min jyske bil der. 

Jeg har også fået en bøde for at tale i mobiltelefon en dag, jeg bare blev nødt til at ringe og sige at jeg var forsinket. I København. Af en jysk betjent, der tog det roligt og faktisk var pænt sympatisk. Forrådt af sine egne.

En helt 8. gang var det en fartbøde givet for den mest petitesseagtige overskridelse af hastighedsgrænsen på den sjællandske motorvej. Jeg kørte kun 140, men der var tyk motorcykelbetjent og schnurbart og det hele.

Man kan sige meget om bødeudskriverne, men de er på tæerne.
De har garanteret et samarbejde med trailer&traktor-juntaen. Hvis jeg kører vestpå, er der straks en bande trailere, campingvogne og traktorer, der holder og venter på at køre ud foran mig lige der, hvor det ikke er muligt at overhale.
Når jeg kører mod København, er det bødeforeningen, der sadler op og ånder på kuglepennene, for traditioner er til for at blive overholdt.

Da jeg idag parkerede, stod ud for at dobbelttjekke skilte OG købe p-billet - og køre en halv meter frem til jeg holdt en my fra kofangeren foran mig for at være helt uden for den stiplede gule stribes rækkevidde - burde jeg have vidst det.
1 stk p-bøde og 1 stk fjernet undertekst på parkering forbudt-skiltet 125 km længere henne ad vejen. På underskiltet var det angivet at forbuddet kun gjaldt 5 meter i hver retning.  Jamen, jeg sværger.

Hvornår er nok nok, København? Prøver du at fortælle mig noget? Hvis jeg så kørte hele vejen på cykel og parkerede den lovligt og med godkendt lås, ville du finde på en grund til at putte en regning på 510 kroner ned i en fugtig plastiklomme og gnide dig i poterne.
Velkommen til København.

Effing bødeby.

 

5 kommentarer:

  1. Har du tjekket, at det er din nummerplade bøden er registreret i? Det er nemlig et typisk Københavner trick, bare at sætte bøden på den næste bil, for ofte tjekker folk ikke (no really!) og betaler bare (andres bøder). Vi har fået en del bøder på den konto, men dog ikke betalt..

    SvarSlet
  2. Du gav mig aftenens grin, for og hvor har du så meget ret. Jeg får parkeringsstress i CPH, så turen er total ufornøjelig. Jeg har kastet håndklædet i ringen de sidste gange og taget effing DSB. Og jeg hader DSB/andre togpassagerer, men så meget har de der parkeringsregler hylet mig ud af den. Slap dog af De herrer og damer Schnurbarrt, bare fordi os fra provinsen har råd til bil, betyder det jo ikke at 510 lapperne sidder på træerne.

    SvarSlet
  3. @Frøkenen: Wow, really? Jeg tjekker straks. Tak for tippet.

    Prophecy: arh... DSB... ved næsten ikke. Jeg synes det er godt gammeldags træls at komme hjem og vide at man har betalt for at passe sit arbejde, men jeg synes også det er ufedt at komme 3 kvarter for sent til kundemøde pga DSB.

    SvarSlet
  4. Jeg tror altså ikke på den med en alliance mellem traktor- og bøde-folket.

    Da der var traktor træf i København i går, med vrede jyske bønder, kom de også hjem med parkeringsbøder. Ha.

    Husk i øvrigt at ikke ret mange Københavnere bruger bil. Så naturligvis er der god grund til de parkeringsbøder - det er jo valuta til byen. Og da i øvrigt meget rimeligt at I skal betale, når I kommer og fylder op med jeres biler.

    :)

    SvarSlet
  5. En af mine kollegaer, som tilsyneladende også i et tidligere liv har fornærmet det københavnske bødeudskriverkorps, siger, at han simpelthen har givet bøden videre til den næste bil i rækken. Usympatisk? Helt sikert. Smart? Uendeligt. Folk er åbenbart så autoritære, at de villigt betaler også selvom de ikke kan se nogen åbenlys grund til det - og de tjekker ikke, at det er deres eget registreringsnummer der fremgår af bøden. Så enten kan du lege pass it on eller måske har du for mange gange holdt ved siden af min kollega??!!

    De bedste hilsner
    Barbara
    www.ibeingme.com

    SvarSlet

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...